..

En blogg om en bilgalen familj

måndag 3 januari 2011

Då va det 2011

Jaha då va det nytt år och återigen nya utmaningar.
Förra året blev väldigt bra trotts allt =)

Januari började med en resa till Sälen med svärföräldrarna.
Vi avslöjade då också om att vi va gravida igen och skulle få barn i
juli eller augusti.

Vi har firat 2 år som gifta och 7 år som ett par =)

Nästan hela året bestod av att vara gravid, mådde skit!
Foglossning, dagliga sammandragningar, huvudvärk, ryggvärk, illamående,
trötthet, in till förlossningen ett par gånger varav i V.33 blev jag ju inlagd
pga att sammandragningarna va regelbundna och jag hade börjat öppna mig.
Hemi låg och tryckte på lååångt ner. Fick bricanyl spruta för att stoppa allt,
vilket hjälpte på natten men allt startade om dagen efter och de beredde oss på att
få en barn lite för tidigt.
Nova fick åka iväg med sin farmor hem till dom medans jag och Tobbe travade runt
på huddinge i väntan på Hemi.
Men han valde att stanna kvar, till 2 dagar innan bf som Nova =)
Med buller och bong kom han kl 14.38, 8 timmar tog det allt som allt och 3 timmar på förlossningen. Varav Tobbe han med en halvtimma av hela förlossningen innan Hemi kom.

Jag gick ner till min utgångsvikt som jag hade med Nova!
gick upp 4kg med Hemi och ner 14 kg ungefär! glad? ja!

Nova slutade med välling och napp samtidigt vid 2½ års ålder, vi sa det att Tomten
hämtat napparna och lämnat en cykel. Vällingen vägrade hon efter att hennes napp på flaskan gått sönder och hon blev tvungen att dricka ifrån pipmuggen.
Nova slutade med blöja lagom efter sin 3 års dag bara sådär =)
Hon tyckte hon va stor flicka då.
Hon flyttade till mellan avdelningen på dagis och i samma veva blev hon stora syster =) Hon ÄLSKAR sin lille bror!

Vi fick också veta att barnen ska få sin första kusin!
Jag ska alltså bli moster =D bf 17/5, kön vet vi ej men jag tror på en tjej ;)

Tobbe påbörjade ett nytt jobb och nästan lika snabbt avslutade det.
Lika bra det då det va ett jäkla fuffens arbetsgivare.
Men lika snabbt därefter blev han anställd på ett uthyrningsföretag som han jobbat för förut. Som slutade med att han fick provanställning på företaget, Audi =)
Han är glad och nöjd med det och ja, jag hyfsat också.
Tyvärr gör detta att han är borta mycket omdagarna och träffar barnen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar